ur," zei Abloh destijds. "Deze 10 schoenen he

A place for collaboration on the cFIREsim Open Source Javascript project
caicai2017

ur," zei Abloh destijds. "Deze 10 schoenen he

Postby caicai2017 » Tue May 14, 2019 1:48 am

Virgil Abloh en Nike's "The Ten" -samenwerking was het grootste sneakerevenement van 2017, met Highsnobiety-lezers die stemden op de meest invloedrijke persoon van het jaar en zijn Nike Air Jordan 1 "Chicago" -ontwerp verkozen tot de beste sneaker van 2017 in onze jaarlijkse Highsnobiety-kronen .
Het OFF-WHITE-project "The Ten" omvatte sneakers van Nike en Nike-merken Converse en Jordan. Van eind oktober tot begin Nike Air Force 1 Damen november in 2017 werden de eerste releases opgesplitst in twee pakketten van vijf. Het pakket "REVEALING" bevatte de OFF-WHITE Nike Air Max 95 Dames Nike Air Jordan 1, Air Max 90, Air Presto, Air VaporMax en Blazer Nike Air Max 720 Damen Mid. pakket inclusief een Nike Air Max 97, React Hyperdunk, Air Force 1, Zoom Vaporfly en Converse Chuck Taylor All Star.
"Het is groter dan de ontwerpcultuur," zei Abloh destijds. "Deze 10 schoenen hebben barrières gebroken in prestaties en stijl. Voor mij zijn ze op hetzelfde niveau als het beeldhouwwerk van David of de Mona [Lisa]. Je kunt erover discussi?ren wat je wilt, maar ze betekenen iets. '
De samenwerking werd op Instagram maanden voor de release ervan gepest, waardoor sneakerheads fel anticipeerden op de releasedata van de Nike Air Max 90 Dames gedeconstrueerde kicks nadat ze zwaar medekenigd waren op sociale media door mensen als A $ AP Rocky, Drake, Kim Jones en zelfs Naomi Campbell.Senior Swoosh-medewerkers zoals senior design director Nate Jobe en VP van Andy Caine, schoenenontwerp, waren vanaf het begin nauw betrokken bij het project Nike Air Max 270 Femme en werkten samen met Abloh om Nike M2k Tekno Dames zijn ontwerpen te realiseren. Caine nam zelf deel aan "OFF-CAMPUS" -evenementen in Noord-Amerika en Europa, waar gasten zoals Bloody Osiris, Tremaine Emory en anderen het hadden over het culturele belang van de samenwerking.
Beperkte merchandise was beschikbaar bij "OFF-CAMPUS," inclusief T-shirts en Adidas Ultra Boost Donne tassen. Je kunt beelden vinden van de evenementen op YouTube. Om de collectie aan te vullen hebben Nike en Abloh ook een uitgebreid 258 pagina's tellend boek uitgegeven, waarin het ontwerpproces van Abloh is gedocumenteerd en belangrijke feiten over elk van de schoenen in de samenwerking zijn onthuld. Je kunt hier een digitale versie van dat boek vinden.
Scroll verder voor meer details over elk silhouet in de samenwerking Nike Air Max Tn Damen die vanaf 2017 is ontwikkeld. Het ontwerp van Ahmad Air Jordan 1 kan worden beschouwd Adidas ZX 700 Femme als het vlaggenschip van het pakket. Abloh, die over zichzelf en zijn jeugdvrienden sprak, zei: "We waren verliefd op Air Jordans. Michael Jordan was groter dan het leven - hij was Superman voor mij. Mijn hele ontwerpachtergrond Nike Air Max 90 Damen en ethos kwamen uit de jaren '90. "Over het ontwerp zelf gesproken, Abloh merkte op:" De Jordan 1 was in één ontwerpsessie klaar. Ik werk in een zeer droomachtige staat. Ik zie het en het is klaar. "De schoen heeft 'AIR'-typografie op de tussenzool en een oranje klap op de hiel, die een prijssticker lijkt te imiteren. De laterale Swoosh lijkt ook vastgespeld te zijn aan de bovenkant Nike Air Max 90 Femme in plaats van volledig genaaid. Abloh schreef individuele slogans zoals "AIR FLACKO" voor A $ AP Rocky en "AIR CANADA" voor Drake op de Nike Air Max 95 Femme tussenzool van paren begaafd voor vrienden van beroemdheden.
Twee jaar achter elkaar droeg Abloh zijn ontwerpen van Air Jordan 1 aan het Met Gala in New York, met de "Chicago" -versie in 2017 en vervolgens de "UNC" colorway in 2018.

Return to “cFIREsim Open Source Project”